TEAM2 – 22.- 23.7.2010 Vuoristotiellä Afganistanin rajalla

Antti raportoi tekstiviestillä parin päivän tapahtumista.

Moi , nyt löytyy signaalia. ( kentät on huonot eikä viestit ole kulkenee )

Olemme nyt Koroghissa Pamir Lodgessa joka on erikoisesti polkupyöräilijöiden suosiossa.Kahteen päivään mahtuu paljon:

Eilen 22.7.lähtö Aynista kello 7.00.Matkaa oli taitettavana noin 400 km.Dusanbehen ajoimme upeaa mutkatietä jylhien vuorien välissä.Ainoa haaste oli lukuisat tunnelityömaat, jotka jouduimme kiertämään.Eräässä keskeneräisessä tunnelissa ajoimme kilometritolkulla.Tunnelissa ei ollut mitään valoja. Tie oli yhtä rynkytystä ja vettä syöksyi katosta. Tunnelissa tie oli monin paikoin vedenpeitossa

Dusanbehen jälkeen tie jatkui hyvänä noin 30 km ja sitten alkoi kärrypolku, jota jatkui 150km.Lisähaasteena oli sadevedet jotka valuivat puroina yli tien.Jotkut purot oli tosiaan isoja ja ylittäminen hankalaa.Lopulta päivän päätteeksi tuli illalla vastaan romahtanut silta. Sillankorjaajat asensivat väliaikaisen luiskan , jota pitkin saimme pyörät yli. Aikaa paloi paljon ja leiri piti saada pystyyn ennen pimeän tuloa. Kuin ihmeen kaupalla löysimme laavun tai sitä vastaavan joen rannalta jossa yövyimme.Pamir toivotti meidät näin tervetulleeksi. Edelleen jäi 50km matkaa Khalaikumiin.

Tänään 23.7 heräsimme laavulla jo viideltä ja starttasimme kuudelta. Loput 50 km Khalaikumiin oli hienoa soratietä mahtavissa maisemissa. Käytiin 3250 metrissä kun ylitettiin vuori (Khaburabot pass) juuri ennen Khalaikumia.Tiellä ei ollut liikennettä ja me kaikki olimme sitä mieltä että se pätkä oli edellisen päivän vaivan arvoista.

23.7.-ajoreitti

Khalaikumista vesitankkauksen jälkeen lähdimme kohti Khorogia.Tadzhikistanin ja Afganistanin myötäisesti virtaava rajajoki on todella vuolas. Joen kummallakin puolella nousee jyrkät kalliot ja Pamir Highway mutkittelee Tadzhikistanin puolella. Tie oli suht OK,varsinkin eiliseen verrattuna. Tieltä on mielettömän hienot näköalat Pamir vuoriston lumihuipuille. Samoihin korkeuksiin jatkamme huomenna kun seuraava kohde on Murghab. Eteläistä reittiä Ish Kashimin kautta ei voinut ajaa kun sielläkin oli silta romahtanut.

**************************************************************************************************************************************************************

Kiitos Anders hienosta raportista. Tässä vielä kuvia tämän päivän reitiltä ( 27 – 49 jäljiltä )

Hups tulipa paljon kuvia lisättyä … on niin upeita ja mielenkiintoisia maisemia paljon että valinnan vaikeus iski. Kuvattua seutua, eikä mikään ihme.” Heikkopäisellä” ei olisi kovin helppoa noilla teillä.

ja vielä yksi videonpätkä. Istu tukevasti,äläkkä mene liian lähelle reunaa …. putoat penkiltä

-Capon Lea-

Tietoja DUSTY WOBBLS ADVENTURES

We are knot of bikers and almost all of us have been biking more than thirty-five years so we are already old farts but Keith Richards is still playing. Most of us lives at lake area in Finland but our society is word wide so you can ram to some of us anywhere. We have done lot of all kind of motorbike trips and tours all over the planet. Now days we mostly do enduro and adventure tours and trips but some paved roads also once and awhile. So if you are roaming this side of the planet don’t hesitate to contact us. Hopefully we can help you out of tricky situation? http://www.dustywobbls.com
Kategoria(t): Ei kategoriaa. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.