9.7.2010 Kohti Kirgisian rajaa

Matkaa on taitettu kaikkiaan nyt 14 000 km. Tänäänkin kertyi mittariin noin 700 km. Sää on vaihdellut pitkin päivää sateesta aurinkoiseen, lämpötila on pysynyt inhimillisenä +22-25. Maisemat ovat hyvin avarat ja horisontti on kaukana katsoopa mihin suuntaan tahansa. Leiripaikat on vähissä, jos etsii metsäistä järven- tai joenranta miljöötä.Sakke soitti illalla ja kertoi heidän aikovan yöksi johonkin vuoriston lähelle, tavoitellen tietenkin hyvää leiripaikkaa.Pyörien päällä kaverukset vietti 14 tuntia – keskinopeus ei vastaa hyvän tien tasoa. Nyt on jouduttu tinkimään paikasta,ilmeisesti päivän viimeiset 100 kilometriä on ollut entistäkin huonokuntoisempaa tietä ja päivä on alkanut venymään liian pitkäksi joten ei ole auttanut kun iskeä teltta pystyyn pellon viereen.Pieni puro kuitenkin virtaa lähellä ja vuoretkin siintää jo taustalla.

Huomenna matka jatkuu Almatyn kautta Kirgisiaa kohti.Rajapinnoilla tapaa varmasti ihmisiä joilla on kokemuksia ja näkemyksiä vallitsevasta tilanteesta ja niistä tiedoista tulee varmasti olemaan hyötyä.

Tekstiviestit ovat kulkeneet suomalaismotoristien kesken ja tämän päivän tietojen mukaan Mongolia on tuottanut myös muille ongelmia. Pari kaveria on ajamassa raskaammilla pyörillä tuolla sinisen taivaan maassa ja iskarit eivät ole kestäneet rääkkiä. En tarkemmin tiedä miten paha tilanne heillä on, mutta toivon että saavat apua pian ja pääsevät jatkamaan ajamista. Mongolia koittelee ja rankasti niin miehiä kuin pyöriä. Totean itsekseni että Mongoliaan sopii vain Elukka nappuloineen ja ne ihan oikeat nelijalkaiset.

   

  

 

Liikenteestä yleistä tietoa ( kopioitu matkustustiedotteesta )

Liikennekulttuuri poikkeaa suomalaisesta. Autot ja tiestö ovat Kazakstanissa usein huonokuntoisia. Liikennesääntöjä ei noudateta, ja ylinopeudet ovat yleisiä. Autokalusto saattaa olla huonokuntoista ja turvavöitä ei ole tai niitä ei ole tapana käyttää. Kesällä turvavoiden käyttö etupenkeillä tuli pakolliseksi ja poliisi valvoo tätä huolella. Kaikki taksikuljettajat pyytävät kiinnittämään turvavyön etupenkillä. Huoltoasemia on maanteillä melko harvassa, joten polttoainetta kannattaa ottaa mukaan riittävä määrä myös varakanistereihin lähdettäessä pidemmälle matkalle. Polttoainetta on parempi ostaa vain tunnetuilta ketjuilta sen laadun epätasaisuudesta johtuen. Liikennepoliisi saattaa sakottaa rahastusmielessä aiheettomasti. Ajamista öiseen aikaan kannattaa välttää. Useimmissa taajamissa vain pääkadut ovat valaistuja. Talvisin tienpinnat ovat usein vaarallisen liukkaita.

Kazakstan hyväksyy kansainvälisen ajokortin.

                                                                          Tietoa Kazakstanista:

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Kazakstan

 

Huomenna 10.7.2010 Starttaa matkaa TEAM 2 !!! 

Tässä samassa blogissa seurataan jatkossa myös Team 2 etenemistä. Toivon mukaan suunnitelmat toteutuu ja Team 1,Team 2 sekä vielä Team 3 kohtaa toisensa ja pääsevät kokemaan huiman Pamir Highwayn yhdessä ajaen.

Onnea matkaan : “Peto” Alille , Antille , “Mopomies” Harrille ja Karille.

Pysyyköhän kirjoittaja enää vauhdissa mukana ?

-Capon Lea-

Advertisements

Tietoja DUSTY WOBBLS ADVENTURES

We are knot of bikers and almost all of us have been biking more than thirty-five years so we are already old farts but Keith Richards is still playing. Most of us lives at lake area in Finland but our society is word wide so you can ram to some of us anywhere. We have done lot of all kind of motorbike trips and tours all over the planet. Now days we mostly do enduro and adventure tours and trips but some paved roads also once and awhile. So if you are roaming this side of the planet don’t hesitate to contact us. Hopefully we can help you out of tricky situation? http://www.dustywobbls.com
Kategoria(t): Ei kategoriaa. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s